O Nas
W naszym przedszkolu mieszka czarodziej.
Ma świetny humor i czas ma co dzień,
do psot i figli zapał ma stale,
a na dodatek jeszcze ma talent.
Czaruje lepiej niż tamta wróżka,
która wydała za mąż Kopciuszka!
W naszym przedszkolu czarodziej mieszka,
który z pietruszki, mchu i orzeszka
potrafi stworzyć wytworne lale,
a z jarzębiny – dla lal korale.
Garstkę guzików w puszczę przemieni,
pełną podgrzybków, drzew i jeleni,
a ze spaghetti zrobi jamnika,
który przed zwierzem przedziwnym zmyka…
Czy to żyrafa, czy nosorożec?
Bez podręcznika nie da się orzec!
Lecz o to właśnie magowi chodzi,
by czasem dzieci za noski wodzić.
W naszym przedszkolu mieszka czarodziej…
Dlatego chętnie chodzę tam co dzień!
O NAS
Nasze przedszkole jest oddziałem w Szkole Podstawowej. Jest to miejsce do wspomagania indywidualnego rozwoju każdego dziecka. Każdy przedszkolak ma szansę na swój indywidualny rozwój i stanie się samodzielnym,
- dziecko zdolne rozwinie swoje umiejętności,
- dziecko nieśmiałe poczuje się bezpiecznie,
- dziecko, które ma problemy z właściwym wypowiadaniem się rozwinie swoją mowę,
- każde dziecko poczuje się dobrze w grupie zróżnicowanej wiekowo, która przypomina rodzinę.
Misją naszego przedszkola jest wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka, kształtowanie jego naturalnej motywacji poznania, pobudzenie do działania, wzmacnianie i urzeczywistnianie jego możliwości twórczych. W naszej placówce pracujemy w oparciu o własny program
Program uwzględnia następujące obszary tematyczne:
- bezpieczeństwo, adaptacja, integracja,
- ćwiczenia praktycznego dnia,
- kształcenie zmysłów,
- edukacja matematyczna,
- edukacja językowa,
- wychowanie religijne,
- wychowanie dla kultury życia,
- wychowanie przez sztukę.
W naszej placówce nauczyciele pracują w oparciu o następujące programy nauczania:
1. Wokół Przedszkola.Program wychowania przedszkolnego Wydawnictwo Grupa Edukacyjna S.A MAC EDUKACJA
Małgorzata Kwaśniewska, Joanna Lendzion, Wiesława Żaba-Żabińska
2. – Program nauczania religii dla katolickiej – „Kochamy dobrego Boga”
Wyd. św. Wojciech Ks. Jan Szpet, D. Jackowiak
3. Program zajęć logopedycznych
4. –Program nauczania jęz. ang. dla przedszkoli i klas zerowych – M. Bogucka
5. Program antynikotynowy – „Czyste powietrze wokół nas”
Praca w placówce prowadzona jest w systemie jednozmianowym. Przedszkole funkcjonuje pięć dni w tygodniu w godzinach 8 00 - 1500.
Dzieci uczęszczające do przedszkola tworzą jedną grupę – w wieku od 2,5 roku do 6 lat.
Wychowawcą grupy przedszkolnej jest pani Dorota Kujawiak.
W ramach podstawy programowej w oddziale przedszkolnym dzieci korzystają również z nauki języka angielskiego, którego uczy pani Anna Kaczkowska. Poza tym dzieci korzystają również z następujących zajęć:
Katecheza – dzieci 5- i 6- letnie – pani Katarzyna Szmyt
Zajęcia korekcyjno- kompensacyjne (według zaleceń) – pani Sylwia Cieśla
Logopedia – dzieci wymagające zajęć w tym zakresie
Zajęcia wspierające (6-latki) - pani Dorota Kujawiak
W przedszkolu dzieci mogą skorzystać z pomocy pedagoga - pani Michalina Rozik, oraz psychologa – pani Zofia Pinkosz.
Nauczyciele preferują ekspresywny model pracy, wspomagający rozwój dziecka z wykorzystaniem jego wrodzonego potencjału i możliwości rozwojowych. Wszystkie działania ukierunkowane są na dziecko i jego rozwój, który jest systematycznie diagnozowany przez nauczycieli. Dążąc do ujednolicenia oddziaływań wychowawczych rodziny i przedszkola, rodzice wychowanków są systematycznie informowani o wynikach postawionej diagnozy.
NASZ PLAN DNIA
800- 840 Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne, służące realizacji pomysłów dzieci. Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ogólnorozwojowe (rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę). Rozmowy kierowane na tematy zgodnie z zainteresowaniami dzieci.
840 – 850 Ćwiczenia poranne.
850 – 900 Przygotowanie do śniadania, zabiegi higieniczno-kulturalne.
900– 930 Śniadanie.
930- 1100 Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą. Język angielski – poniedziałek, wtorek.
1100 – 1145 Spacery, zabawy dowolne na świeżym powietrzu(np. w ogrodzie, na boisku, w parku) lub w sali; ćwiczenia gimnastyczne.
1145 – 1200 Przygotowanie do obiadu.
1200- 1230 Obiad
1230 – 1245 Ćwiczenia relaksacyjne
1245 – 1330 Zabawy dydaktyczne, ćwiczenia graficzne, utrwalanie [poznanych wierszy i piosenek. Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej. (ewentualnie czytanie fragmentów książek). Zabawy dowolne lub ukierunkowane w sali.
1330 – 1500 Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości i potrzeb. Zajęcia dodatkowe dla dzieci o szczególnych zainteresowaniach. Ewentualne zajęcia rewalidacyjne dla dzieci z niepełnosprawnościami. Rozchodzenie się dzieci.
Wskazówki dla Rodziców
Szanowny Rodzicu:
- przygotuj dziecko do przedszkola, porozmawiaj o zaletach wspólnych zabaw z rówieśnikami i nauczycielem, innych korzyściach płynących z uczęszczania do przedszkola;
- zostawiaj dziecku więcej swobody w wykonywaniu czynności samoobsługowych, pozwól samodzielnie jeść, myć się, sprzątać zabawki i koniecznie je pochwal. To wzmocni u dziecka wiarę we własne siły, możliwości i umiejętności, utwierdzi w przekonaniu, że poradzi sobie w przedszkolu;
- nie przedłużaj momentu rozstania z dzieckiem, żegnaj się szybko i powiedz, że po nie przyjdziesz. Nie mów, że wrócisz za kilka minut, lepiej wytłumacz, że teraz idziesz do pracy i przyjdziesz do przedszkola, kiedy skończysz pracę;
- jeśli obiecałeś, że przyjdziesz po obiedzie to dotrzymaj obietnicy. W przeciwnym razie dziecko straci do Ciebie zaufanie;
- nie zabieraj dziecka do domu, gdy płacze w szatni podczas rozstania. Jeśli choć raz tak postąpisz, dziecko uzna, że płaczem może zdziałać wiele na swoją korzyść;
- staraj się panować nad swoimi emocjami, bo dziecku bardzo szybko one udzielają się. Jeśli bardzo przeżywasz rozstanie z dzieckiem poproś innego członka rodziny o odprowadzanie dziecka do przedszkola przez jakiś czas;
- po rozstaniu z dzieckiem nie zaglądaj do sali, aby sprawdzić czy płacze, czy bawi się z innymi dziećmi. Gdy dziecko Cię zobaczy, to resztę dnia może spędzić przy drzwiach z nadzieją, że znów tam się pojawisz;
- nawiąż kontakt z nauczycielem, przekaż informacje o dziecku (np. ulubione zabawy, problemy emocjonalne, wychowawcze itp.);
- współpracuj z nauczycielem w zakresie ujednolicenia oddziaływań wychowawczo - dydaktycznych przedszkole - dom. Przyjmuj ze spokojem opinie i uwagi o dziecku nawet te trudne do zaakceptowania przez Ciebie, bo nie są one wynikiem negatywnego stosunku do dziecka, lecz troski o nie.
KAŻDY PRZEDSZKOLAK
· Przestrzega ustalonych wspólnie z nauczycielem zasad i norm zachowania w grupie.
· Dba o bezpieczeństwo własne i innych.
· Troszczy się o wspólne dobro, estetykę sal i wygląd przedszkola.
· Szanuje godność swoją i innych.
· Używa magicznych słów: dzień dobry, do widzenia, proszę, przepraszam, dziękuję.
· Chętnie uczestniczy w zajęciach, pracuje nad własnym rozwojem.
· Pomaga innym w trudnych sytuacjach.
· Jest przyjacielem przyrody, dba o środowisko przyrodnicze.
· Dba o własne zdrowie, orientuje się w zasadach zdrowego żywienia.
· Lubi i szanuje książki.
Absolwent przedszkola:
· - posiada wiedzę i umiejętności określone w podstawie programowej,
- jest zainteresowany nauką i książkami,
- ma rozwinięte kompetencje społeczne na poziomie umożliwiającym podporządkowanie się wymogom szkolnym,
- jest tolerancyjny, rozumie, że różnice między ludźmi są czymś normalnym i pożądanym
- jest samodzielny,
- aktywnie podejmuje działania,
- zna i respektuje normy społeczne,
- jest otwarty na potrzeby innych ludzi,
- potrafi współdziałać w zespole,
- lubi działania twórcze,
- posiada bogatą wiedzę o środowisku przyrodniczym,
- jest wrażliwy na piękno i artystyczne formy przekazu,
- interesuje się różnymi formami sztuki
- jest aktywny fizycznie
- zna i akceptuje zasady zdrowego stylu życia,
- ma poczucie bycia Polakiem i Europejczykiem.
Czego oczekuję od rodziców powierzonych mi dzieci?
Dzieci w domu nie powinny:
· oglądać programów i filmów dla dorosłych,
· słuchać i używać wulgarnych słów,
· być świadkami nieporozumień między dorosłymi,
· być karane fizycznie
Dzieci w domu będą mieć:
· ustalony rytm dnia (m.in. porę wstawania i kładzenia się spać),
· ustalone obowiązki (np. wynoszenie śmieci, podlewanie kwiatów),
· zapewniony czas na zabawę z opiekunami (minimum godzinę dziennie, w tym czytanie przed snem),
· ustalone reguły postępowania i związane z tym nagrody i kary,
· wybierane audycje telewizyjne, a czas oglądania nie będzie przekraczał 2 godzin dziennie,
· wpajamy szacunek do innych ludzi,
· wpajane zasady grzecznego zachowania
APEL DO RODZICÓW
· Dla dobrego samopoczucia dzieci uczęszczających do przedszkola prosimy o kontrolowanie stanu zdrowia własnych dzieci.
· Dla dobra Nas wszystkich prosimy o pozostawienie dzieci chorych w domu.
· Pragniemy również zaznaczyć, iż nauczyciel ma prawo odmówić przyjęcia dziecka chorego do przedszkola.
· Ponadto informujemy, iż nauczyciel nie jest upoważniony do podawania dziecku leków.
„Rodzicu! Prosimy - licz się z innymi! Nie narażaj cudzych dzieci, nie stawiaj w trudnej sytuacji ich rodziców. Pamiętaj, że twojemu dziecku w chorobie najlepiej będzie w ciepłym łóżku. Wylecz w ten sposób nawet zwykły katar czy kaszel, by nie przekształciły się w coś znacznie groźniejszego. Licz się też z tym, że w małej grupie raz "sprzedana" choroba może powrócić do twojego dziecka w znacznie poważniejszej postaci. Bądź rozsądny - sam opiekuj się chorym dzieckiem, przede wszystkim dla jego dobra.
INFORMACJE DLA RODZICÓW
Zapisy dzieci dokonywane są według ustalonych kryteriów zawartych w regulaminie.
Opłaty
Rodzice na pierwszym spotkaniu w roku szkolnym ustalają wysokość opłaty na rzecz Rady Rodziców. W roku szkolnym 2018/2019 comiesięczna opłata wynosi 20 złotych.
Rada Rodziców
W roku szkolnym 2018/2019 rodziców reprezentują :
1. Sylwia Bożek
2. Małgorzata Widera
3. Patrycja Kozan
Kalendarz imprez
· Dzień chłopaka
· Dzień przedszkolaka
· Dzień Drzewa
· Śniadanie daje moc
· Święto pluszowego misia
· Mikołajki
· Wigilia
· Dzień babci i dziadka
· Bal przebierańców
· Dzień kobiet
· Pożegnanie zimy – powitanie wiosny
· Dzień ziemi
· Dzień mamy i taty
· Dzień dziecka
· Zakończenie roku szkolnego